Direktlänk till inlägg 29 juli 2010

fortsättning på granne och hund...

Av rosenenos - 29 juli 2010 21:41

M. sprang runt i hagarna hos hästarna och ropadE med sin danska lilla pipröst Fi, Fi, Fi...det hjälper inte mycket när 6-8 hästar i 500 kg klassen undrar vad är det där för något litet att leka med? M. har haft tur, jag har räddat hunden 2 ggr från att bli nedtrampad genom att hoppa, skrika och vifta med armarna för att visa hästarna gå här ifrån!!!
M. fattar som sagt inte ett spån...hon sa vid ett tillfälle när hunden blev räddad för första gången att jag bara bråkar på henne? VA???
Jag bara måste tillägga att en dag tappade jag tålamodet! Jag bara VRÅLADE ÅT HENNE, men gick det in i skallen på M? NEJ. Saken är den att Fi tar sig ut fortfarande och springer där hon inte ska springa, alltså fullständigt okontrollerat och inte går det upp ett endaste ljus i huvudet på M. att hon kanske ska kika på sitt staket....uuuurrrrkkkk!

Nu har det gått så långt efter samtal med ägarna att M. hund får inte 1 gång till gå in på min oas, då blir det stora konsekvenser. Jag är så trött på denna kvinna att jag näst intill får kväljningar när jag ser henne. M springer runt och försöker få tag på sin hund fortfarande ute på vägen med ciggen i käften och rösten på fallcett och stönande, flåsande...ooohhh jag orkar inte springa efter dig mer och då är M. mellan 30- 35 år. Fi, skäller mycket och man hör M. FIII...tyst nu då!, hunden står på tomten och skäller åt ALLT, M. Fiiiii tyst då, usch...då hur du låter.

Det är inte roligt när du arbetar 3 skift....och även ägarna har undrat vilken hund är det som står och skäller? då bor dom en 300-400 meter ifrån minst. Dom har tagit reda på vilken hund i detta hus som står och skäller...och det är INTE MIN. Nu har jag tvingat mig att inte se" märka" bry" mig om M. existens, ja jag vet kanske låter det mycket ..ja vad som helst, men så är det bara.

Jag har av min sk. mor många ggr fått höra att jag ställer höga krav på andra människor, hon fick till svar att jag svarar i kommunikation med andra som jag blir bemött efter rådande situation.

Det är alltså för mycket krävt att få ha sitt ifred, rädda en hund från att dö och att försöka kommunicera= ha en åsikt och sedan till slut reagera.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rosenenos - 29 juli 2010 21:37

Ja, det är ingen dans på rosor. Jag bor i ett hus lite ute på landet men i Köpenhamns området, på en stor farm. Vi är 2 kvinnor som delar på ett hus på mer än 400 kvm och det är stora tomter till.Grannen hon flyttade in 1 månad före mig och då jag pr...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards